Whatever People Say I Am, That's What I'm Not Alternative


idag är en ganska glad dag. stressig och full med saker men dock bra.

om fyra dagar bär det av till götet. äntligen ska jag får täffa mina sötvänner igen.chrilli jenny å britts.

jag elin å cissi åker buss ner på fredag. eftersom resan tar hela 6 timmar och 5 minuter, så började jag göra en lista över hur vi ska fördriva tiden på bästa sätt, sen har cissi fyllt på med ännu fler bra att gör saker!
here we go!

Att göra på bussen-lista

1. eventuella läxor
2. prata om livet allmänt
4. prata om våra nya skolor
5 prata om alla personer på våra nya skolor
(både onda och goda)
6. spela fia med knuff
7. spela andra spel. exempelvis kort
9 leka ord lekar, exempelvis hel/halv häxa
10.prata om hur mycket vi längtar efter jenny christoffer å britts
11. prata om kända människor
12. prata om interesanta människor på bussen/tåget
13starta nya klubbar
14 skriva listor!:D
 15 Fråga alla på bussen ifall de skulle vilja dela med sig av ev. fikabröd mm.
16 Lära känna tanten brevid
17 Prata med sig själv
18 Göra situps i bussgången
19 Äta allt man äger och har och ifall bussen stannar köpa mer
20 Se till att jag(cissi) tar med mig min bärbara DVD och så kan man se någon kulkulig film:D
21 Kittla personen närmast sig
22 Leka apleken med så många som möjligt i bussen (man försöker på valfritt sätt efterlikna en apa så mycket som möjligt)
23 Äta upp ett A4-papper
24 Lyssna på Olas Natalie eller på Magnus Carlssons Live forever:P
25 Fråga alla på bussen vad de ska göra när de kommer fram
26 Spela luffarschack
27 Tänka på kladdkaka
28 Tänka på hur kul vi kommer få
29 Sova?
30 Sjunga allsång som vi alltid gjorde på bussen i Hastings
nu lägger jag till ännu fler bra saker!
31.göra en fortsättnings-saga med alla på bussen
( vilket går till på det sätt att man börjar med "det var en gång....". och sen får alla skriva en mening var och vips har man en egen saga, som man kankse sen kan läsa upp i en microfon eller så!)
32.lägga ihop punkt 24 och trettio!= sjunga nathalie å live forever allsång! kreativ ide!
33. räkna kor eller röda bilar som man åker förbi
34. skriva upp alla städer/byar/orter man åker förbi
35. leka stad land å hav, för extra hög nostalgi känsla kanskepå engelska...

nu får det räcka med ska er för min del idag! ELIN! läser du detta någon gång, vilket jag inte tror, men ändå, så är du hjärtligt välkommen att lägga till egna punkter på listan.
även ett meddelande till CISSI! vi kan direkt stryka punk 29, för den är tråkig.. så det så

förövrig så var jag och sjöng i kör ig´dag med pando. en "alla kan sjunga" kör ledd av caroline af ugglas.
spänande men jag kom hem med huvudverk och en konstig tysk sång på hjärnan. men det var kul.

jag måste rensa massa låtar på min ipod för att få in mina nya bell&sebastian låtar ( och ja! jag tjatar verkligen om dom!) jag behöver ett större minne än 2 gb.jag kan inte ta bort några nya låtar och samtidigt vill jag lägga till fler. detta går inte ihop! funderar på att sälja min och köpa en med större utrymme typ 8 gb eller nåt....


inlägget blev långt och intresse-graden är minst sagt varierande. men kära ni läsa vad ni vill

adjöken!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Håller med om att ta bort den punkten, sova kan man ju göra nån annan gång. Jag har inte så mcyket till lisatn att tillägga, du har ju verkligen tänkt på de bästa punkterna. Det viktigaste tycker jag är att vi lär känna dem andra på bussen, har alltid känt för att höja medelåldern i min kontaktlista, vem vet oldisarna kanske känner min mormor eller nåt annat coolt. Nu ska jag gå och vara social i våran Hastingskonversation:D, bara 2 ynkliga dagar kvar nu kompis!^^

2007-10-17 @ 20:49:40
Postat av: M B

saknad!

2007-10-21 @ 21:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0